POWER BODY HELSINKI – TILAUS- JA TOIMITUSEHDOT
Päivitetty: 21.11.2025
1. Yleistä
Näitä tilaus- ja peruutusehtoja sovelletaan Power Body Helsingin (jäljempänä ”Palveluntarjoaja”) tarjoamiin yksilöllisiin harjoituksiin (jäljempänä ”Harjoitus”), jotka tilataan Palveluntarjoajan verkkosivujen kautta. Ehtoja sovelletaan kuluttajan (jäljempänä ”Asiakas”) ja Palveluntarjoajan väliseen sopimukseen.
Asiakkaan tulee lukea nämä ehdot huolellisesti ennen tilauksen tekemistä. Tekemällä tilauksen Asiakas hyväksyy nämä ehdot.
2. Palvelun tilaaminen ja sopimuksen syntyminen
Harjoitukset tilataan verkkokaupan tilausprosessin kautta (esim. ostamalla yksittäisiä Harjoituskertoja tai Harjoituspaketteja). Asiakkaan tulee antaa tilausta ja myöhempää Harjoitusten järjestämistä varten tarvittavat tiedot.
Tilaus on sitova, kun Asiakas on maksanut tilauksen ja Palveluntarjoaja on lähettänyt kirjallisen tilausvahvistuksen Asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen.
3. Hinnat ja maksutavat
Harjoitusten hinnat on ilmoitettu kunkin tuotteen kohdalla verkkokaupassa. Hinnat sisältävät arvonlisäveron. Palveluntarjoaja pidättää oikeuden hinnanmuutoksiin, mutta muutokset eivät koske jo tehtyjä tilauksia.
Maksutapoina ovat käytössä Paypal (sisältäen korttimaksut), Google Pay ja Apple Pay. Maksunvälityspalvelun tarjoaa Paytrail Oyj.
4. Harjoitusten lunastus ja ajanvaraus
Ostetut Harjoitukset ovat voimassa 3 kuukautta ostopäivästä, ellei tuotteen kuvauksessa ole toisin mainittu.
Harjoitusten ajanvaraus tapahtuu Timma-varauspalvelun kautta. Asiakkaan tulee käyttää ostamansa Harjoituskerrat voimassaoloaikana.
5. Peruuttamisoikeus ja palautukset (14 päivän etämyyntioikeus)
Asiakkaalla on Suomen kuluttajansuojelulain mukainen 14 päivän lakisääteinen peruuttamisoikeus etämyynnissä tehdyille palvelusopimuksille.
Peruuttamisaika lasketaan alkavaksi sopimuksen tekemistä seuraavasta päivästä, eli tilausvahvistuksen vastaanottamisesta.
Peruuttamisilmoitus
Asiakkaan, joka haluaa käyttää peruuttamisoikeuttaan ennen kuin Harjoituksia on käytetty tai niitä on varattu alkavaksi 14 päivän sisällä, on ilmoitettava siitä Palveluntarjoajalle yksiselitteisellä tavalla (esim. sähköpostitse) 14 päivän kuluessa.
Rahanpalautus
Palveluntarjoaja palauttaa Asiakkaalle kaikki Asiakkaan maksamat suoritukset (tai jäljelle jääneen summan käyttämättömistä kerroista) viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluessa peruuttamisilmoituksen saatuaan.
6. Poikkeukset peruuttamisoikeuteen ja ajanvarauksiin
Lakisääteinen peruuttamisoikeus päättyy seuraavasti:
- Palvelun suorittaminen aloitettu: Jos Asiakas on käyttänyt yhdenkin ostamansa Harjoituskerran 14 päivän peruuttamisajan kuluessa, Asiakas menettää peruuttamisoikeuden siltä osin kuin palvelu on jo suoritettu. Tällöin palautetaan vain jäljelle jääneiden, käyttämättömien Harjoituskertojen arvo.
- Varaus tietylle ajankohdalle: Kun Asiakas varaa Harjoituskerran tietylle ajankohdalle (sekä paikan päällä että online), kyseinen varaus rinnastetaan vapaa-ajanpalveluun, jolla ei ole erillistä lakisääteistä peruuttamisoikeutta varatun ajankohdan osalta.
- Peruutusajan umpeutuminen: 14 päivän lakisääteisen peruutusajan jälkeen tilaus on sitova, eikä käyttämättömiä Harjoituskertoja hyvitetä, ellei Palveluntarjoajan kanssa toisin sovita (ks. kohta 7).
7. Harjoitusaikojen peruutusehdot
Kun Asiakas on varannut Harjoitusajan, sitä koskevat seuraavat peruutussäännöt:
- Viime hetken peruutukset: Peruutukset tulee tehdä viimeistään 24 tuntia ennen sovittua Harjoitusaikaa. Myöhemmin tehdystä peruutuksesta tai peruuttamatta jättämisestä veloitetaan Harjoituskerta normaalisti, eikä sitä hyvitetä tai siirretä myöhemmäksi.
- Sairastapaukset: Sairaustapauksissa on esitettävä lääkärintodistus perttujen harjoitusaikojen ja mahdollisten sarjakorttien hyvittämiseksi.
8. Virhevastuu ja reklamaatiot
Palveluntarjoaja vastaa palvelussa olevista virheistä kuluttajansuojalain mukaisesti. Jos Asiakas havaitsee virheen Harjoituksessa tai palvelun laadussa, hänen tulee tehdä reklamaatio Palveluntarjoajalle mahdollisimman pian.
9. Riitojen ratkaisu
Mahdolliset erimielisyydet pyritään ratkaisemaan ensisijaisesti neuvotteluin. Jos yhteisymmärrystä ei saavuteta, Asiakas voi saattaa asian Kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) käsiteltäväksi.